För mer information, kontakta Mia Ajax
070-273 15 76 (mobil)
Som invalt kontaktombud så representerar du din region och dess kommuner. Tillsammans med medlemmar, kontaktombudskollegor och styrelsen i Föreningen för chefer och ledare ges du möjlighet att skapa nätverk med chefer och ledare, få inspiration och ny kunskap kring ledarskapsforskning och utveckling samt ekonomisk stöttning för att ordna lokala aktiviteter.
Uppdraget innebär att du i rollen sprider information om Föreningen för Chefer och Ledare i syfte att locka nya medlemmar. Du är länken mellan medlemmar och styrelsen i syfte att ge styrelsen ny input i sitt arbete men också förmedla de aktiviteter som styrelsen arbetar med till medlemmarna.
Du ges möjligheten att arrangera lokala aktiviteter i regionen med föreläsningar och inspiration till regionens chefer och ledare. Via styrelsen så finns möjligheten att ansöka om ekonomisk täckning för kostnaderna.
Varje år samlar styrelsen alla kontaktombud till årliga konferensdagar. Här ges möjligheten att knyta kontakter och inspirera och inspireras. Dessa dagar är också viktiga då vi samtidigt har vårt årsmöte och antar nästkommande års verksamhetsplan.
När du är ny vill vi att du presenterar dig i tidningen Chefer & Ledare i vården så att medlemmarna vet vem som representerar sin region. Vid varje års slut vill vi också till styrelsen ha en kort redogörelse kring de insatser du gjort och resultatet av dessa som en del in i styrelsens kommande arbete.
Välkommen och lycka till med ditt viktiga uppdrag! Styrelsen för Förening för chefer och ledare